jakubowski jakubowski
152
BLOG

Dawid Jakubowski - Róża Luksemburg a demokracja. Zaproszenie

jakubowski jakubowski Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

 

90 lat temu w Niemczech jedna z bojówek niemieckich nacjonalistów Freikorps, w jakich zaczynali działalność tacy póżniejsi nazistowscy prominenci jak Reinhard Heydrich czy Hans Frank dokonała bestialskiego mordu na Róży Luksemburg i Karolu Liebknechcie. Jakie były losy spuścizny Róży Luksemburg, wybitnej działaczki polskiego i międzynarodowego ruchu robotniczego i jak możemy współcześnie odczytać na nowo jej myśl?


Serdecznie zapraszam na konferencję Róża Luksemburg a demokracja 29 stycznia o godz.11:00 w Bibliotece Głównej Województwa Mazowieckiego sala konferencyjna w gmachu St. Kierbedziów, ul Koszykowa 26/28 zorganizowaną przez Komitet Obrony Lewicowych Tradycji i Fundację im . Róży Luksemburg, gdzie mam odczyt "Róża Luksemburg - dzieje spuścizny" uczestnicząc w panelu obok prof. Feliksa Tycha, prof. Andrzeja Werblana, prof. Tadeusza Kowalika , prof.Michaela Kratke, dr. Jorna Schuytrumpfa i dyrektora Fundacji, dr. Holgera Polliitta. Spotkanie potrwa do godz.15. Materiały z konferencji potem będą wydane .

 

jakubowski
O mnie jakubowski

Ktoś nazwał mój blog: "Dawid Jakubowski - o komunizmie, ale nie tylko" i to byłaby najwłaściwsza definicja. Jestem rewolucyjnym demokratą, który czuje, mówi i myśli po polsku. Boli mnie to co dzieje się ze świadomością społeczną, co dzieje się z moim krajem. Jednocześnie mam poglądy internacjonalistyczne na zasadzie równości nie zaś podległości. Chcę by dla każdego czytelnika tego bloga jedno stało się wreszcie jasne. Jestem przeciwnikiem wszelkich zdegenerowanych totalitarnych organizmów państwowych i nie zamierzam bronić ani żadnej instytucji ani większości aktorów procesów dziejowych, bo gdy krew się leje,ponoszą za to winę obie strony-jednak jednostkom które powstrzymują te procesy, niezależnie od tego jak niewielu ludzi o tym wie i jak ponurą sławę niesłusznie przypisuje im większość, należy się cześć. Moim celem jest pokazywanie prawdy o człowieku-niekiedy optymistycznej, w innych przypadkach niezwykle przygnębiającej. Jestem wrażliwym człowiekiem który bez niczyich rad odkrył w sobie potrzebę działania razem z konsekwentnymi marksistami. Jestem historykiem analizującym dokładnie związki przyczynowo-skutkowe, autorem opublikowanej monografii Juliana Marchlewskiego.Wbrew temu co niektórzy myślą jestem całkowicie pozbawiony cech indoktrynera.[video:http://www.narod.tv/?vid=71660]  [video:http://video.google.pl/videoplay?docid=-4097157661877160660&ei=XN8fSbnFKaf22QKDuM39Bg&q=nazarewicz]WYWIAD Z PROF.RYSZARDEM NAZAREWICZEM WYBITNYM POLSKIM HISTORYKIEM I WETERANEM AL 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura